TIBAR BUSINESS ACADEMY
Vi erbjuder fasta och skräddarsydda utbildningar för företag.
”Att leda företag handlar om att ha en tydlig vision men också förmågan om att få den att hända”.
Vi erbjuder fasta och skräddarsydda utbildningar för företag.
”Att leda företag handlar om att ha en tydlig vision men också förmågan om att få den att hända”.
Att leda ett företag handlar om att ha en tydlig vision,
men också om förmågan att få den att hända. Kunskap, erfarenhet och perspektiv är tre viktiga beståndsdelar i den processen.
Utbildningsprogrammet stärker dig på samtliga av dessa områden. Dessutom kan du förvänta dig en spännande och utvecklande resa på det personliga planet. Utbildningen bygger på kunskap, erfarenhetsutbyte och interaktion. Genom programmet träffar du framgångsrika företagare, styrelseordföranden och entreprenörer som delar med sig av sina med- och motgångar och vad som tagit dem till där de är idag.
Kontakta oss för mer information
Läs merKey Account Management handlar om att bygga långvariga relationer mellan ett företag och dess viktigaste kunder. Syftet är att långsiktigt i B2B-relationer uppnå större effektivitet, volym och lönsamhet än vad respektive part annars skulle ha presterat på egen hand. Ofta växer en insikt fram efterhand hos både det säljande och det köpande företaget om att affärer kan utvecklas i båda parters intresse.
Med vår utbildning får du grunderna i systematisk försäljning, nyckelkundsstrategi, segmentering, KAM ekonomi, förhandlingsteknik och mycket mer. Under utbildningen till KAM genomför du ett individuellt projektarbete som kopplar ihop teorierna med det praktiska arbetet i din vardag.
Kontakta oss för mer information
LÄS MERVi erbjuder skräddarsydda och företagsanpassad utbildning, med hänsyn till specifika krav. Vi ser till att föreläsare och utbildningsmaterial matchar kraven uppdragsgivarna har. Vidare diplomerar vi de som genomgår utbildningen.
Vi jobbar med att förbättra och utveckla säljkårer, KAM-organisationer och marknadsförare. Våra föreläsare har jobbat/föreläst på IHM Business School, Nercia, Stockholms universitet och på många marknadsföreningar.
Kursavsnittet ger dig kunskap och insikt i vad som kan göra just ditt företag framgångsrikt i morgondagens komplexa tillvaro. Det hjälper dig att förstå hur du ska identifiera var nya möjligheter finns och hur kan du lägga en framgångsrik strategi som ger dig värdefulla konkurrensfördelar och tar din verksamhet steget vidare.
Under de första dagarna tittar vi på rollen som Key Account Manager/storkundsansvarig och diskuterar bland annat: Vad innebär det egentligen att arbeta med KAM? Vad är skillnaden mellan traditionell försäljning och KAM-försäljning?
Vad är egentligen en nyckelkund? Hur bör du kategorisera kunder? Hur identifierar du dagens och morgondagens nyckelkunder? Framgångsrik KAM-försäljning handlar ofta om långa säljcykler och svåröverskådliga beslutsprocesser. Dessa kan dessutom vara väldigt skiftande i karaktär beroende på vem kunden är. Systematisk försäljning ger en plattform för att effektivt bygga långsiktig försäljning. Rätt nyckelkundsstrategi ger lönsamma affärsrelationer med rätt kunder.